• O autobusima IK
  • Pogonska grupa
  • Elektronski sistemi
  • Konstrukcija
  • Komfor vozača
  • Komfor putnika
  • Konfiguracija i dizajn putničkog prostora
O autobusima IKARBUS
 
IKARBUS ima široku ponudu u pogledu gradskih i prigradskih autobusa. Naš asortiman čine dve game, familija niskopodnih i familija srednjepodnih autobusa. Svaki od modela je dostupan u različitim varijantama i može se prilagoditi željama kupca. Proizvodimo autobuse sa samonosećim karoserijama, kao i na šasijama MAN i Mercedes-Benz.
 
 Srednjepodni autobusi  Niskopodni autobusi
  • IK103, IK206
  • IK112N, IK218N
  • IK112M, IK218M - MAN šasija
  • IK112LE - Mercedes-Benz šasija 
 
 
 
 
 
Pogonska grupa
Decenijama unazad IKARBUS je ugrađivao MAN-ove motore u svoje autobuse. Danas naše autobuse pogone MAN motori poslednje generacije koji zadovoljavaju Euro 5 i EEV normu izduvne emisije, a u planu je i dostizanje Euro 6 norme izduvne emisije. Svi naši modeli u osnovnoj ponudi imaju automatske menjače novije generacije, VOITH DIWA.5 i ZF EcoLife, dok se manuelni menjači mogu naći samo na modelu IK103. Pogonske osovine niskopodne familije autobusa su portalne, proizvođača ZF, dok se kod srednjepodne familije koriste klasične osovine RABA sa bočnim reduktorima.
 
Kod modela koje proizvodimo na šasijama MAN i Mercedes-Benz pogonska grupa dolazi u sklopu same šasije. Kao dodatna oprema kod svih modela u ponudi je sistem automatskog dolivanja ulja koji olakšava redovne preglede vozila i održavanje.

Elektronski sistemi
Svi naši autobusi poseduju elektronske sisteme koji utiču na povećanje bezbednosti vozila kao standardnu opremu. Sistem protiv blokiranja (ABS) i sistem protiv proklizavanja točkova (ASR) odavno su integrisani u kočni sistem naših autobusa.
 
Šasije MAN i Mercedes-Benz na kojima proizvodimo naše modele autobusa poseduju i sistem elektronske kontrole pneumatskog kočnosg sistema (EBS). Uloga sistema je da smanji zaustavni put pri kočenju tako što skraćuje vreme odziva sistema i optimizuje kočnu silu tako da autobus ostvari što veće usporenje bez narušavanja stabilnosti.
 
Niskopodna familija autobusa poseduje elektronski sistem kontrole pneumatskog oslanjanja (ECAS) koji pruža razne mogućnosti u pogledu regulacije. Vozač može vršiti regulaciju nivoa vozila pri malim brzinama, tako što po potrebi može podići ili spustiti autobus pri manevrisanju. Osim toga, postoji i mogućnost naginjanja vozila na desnu stranu, „kneeling″, radi lakšeg ulaska i izlaska putnika.
 
Radi veće bezbednosti putnika, naši autobusi poseduju sistem protiv zaglavljivanja putnika u vratima, integrisan sa automatskom staničnom kočnicom. Svim vratima upravlja elektronska upravljačka jedinica koja prima podatke sa senzora koji registruju otežano zatvaranje vrata i zaglavljivanje. Elektronska jedinica upravlja i radom stanične kočnice tako da se autobus ne može pokrenuti dok su vrata otvorena, niti se mogu otvoriti dok je vozilo u pokretu.
 
Sistem za informisanje putnika je izveden pomoću LED displeja koji se mogu naći sa čeone, desne i zadnje strane vozila, kao i unutar vozila. IKARBUS koristi displeje domaćeg proizvođača Novatronic, ali u dogovoru sa kupcem može ugraditi i displeje drugih proizvođača.

Konstrukcija
U standardnoji izvedbi, rešetkastu kontrukciju naših autobusa čine čelični kvadratni profili, pri čemu su bočne stranice u zoni blatobrana i donje cevi od nerđajućeg čelika. Kao dodatna opcija, kupcima je na raspolaganju kompletna karoserija od feritnih cevi (EN1.4003). Sve cevi naše konstrukcije dodatno su zaštićene u nekoliko faza, uključujući i finalnu zaštitu kompletnog vozila sa donje strane.
 
Kod niskopodne familije, za izradu oplate primenjuju se novije tehnologije i materijali, tako da se kompletna oplata postavlja lepljenjem na rešetkastu konstrukciju. Bočna oplata se izrađuje u segmentima, od aluminijuma, dok je krovna oplata iz jednog komada od plastike, pekolita. Prednji i zadnji zid, kao i branici izrađuju se od poliestera, a prelaz između stakala i krovne oplate od prohroma.
Kod srednjepodne familije, oplata se postavlja lepljenjem čeličnih limova, u komadu. Svi naši autobusi poseduju termoizolacioni sloj između spoljne i unutrašnje oplate na krovnoj i bočnim stranama.
 
Sva stakla postavljaju se lepljenjem, osim vetrobrana kod srednjepodne familije. U standardnoj izvedbi, vetrobrani su pričvršćeni kederima, a po želji kupca mogu biti lepljeni. IKARBUS takođe nudi varijante sa jednodelnim i dvodelnim vetrobranima za sve svoje modela.

Komfor vozača
U cilju većeg komfora i bezbednosti, svi naši autobusi poseduju grejače koji, osim za grejanje vozačevog prostora, služe i za odmagljivanje i odleđivanje vetrobrana. Vozačev prozor i spoljna ogledala poseduju grejače kao standardnu opremu, dok se vozačeva vrata nude u varijanti sa duplim staklom ili grejačem.
 
Takođe, svi naši autobusi imaju opciju grejanja vozačevog prostora putem grejača ispod sedišta, nezavisno od putničkog salona. Kod svih naših autobusa, vozačevo sedište je pneumatski oslonjeno i podesivo. Stub volana je takođe podesiv po visini i nagibu, a sama blokada je mehanička, kod srednjepodne familije, odnosno i pneumatska kod niskopodne familije.

Komfor putnika
IKARBUS u sve modele ugrađuje klima-uređaj kao standardnu opremu, pri čemu je kod nekih modela dostupna i opcija krovnog grejanja. Grejanje putničkog salona je izvedeno putem grejača (kalorifera) i radijatora, koji kao radnu materiju koriste rashladnu tečnost motora. Njihov broj i raspored se mogu prilagoditi potrebama kupca i uslovima eksploatacije. Svi naši autobusi kao standardnu opremu poseduju dodatni grejač za grejanje rashladne tečnosti, sa pumpom za recirkulaciju. Sistem radi po principu sagorevanja dizel goriva, i radi potpuno nezavisno od motora.
 
Raspored i broj prozora koji se otvaraju može se prilagoditi potrebama kupca, a osim toga stakla mogu biti i zatamnjena i/ili dupla (termoizolaciona). Krovni lufteri mogu biti ručni ili elektropomični (od strane vozača), a njihov broj i raspored se takođe može menjati prema potrebi.

Konfiguracija i dizajn putničkog prostora
Broj i raspored sedišta i vrata, kao i raspored rukohvata, takođe je moguće uskladiti prema potrebama kupca. Sedišta koja IKARBUS ugrađuje u svoje autobuse mogu biti plastična (antivandal), lakotapacirana i tapacirana, sa širokom ponudom u pogledu boja i dezena. Kupci takođe mogu sami napraviti kombinaciju boja enterijera, pri čemu se mogu birati boje rukohvata, nosača sedišta, podne obloge u zoni vrata…
Akcionarsko društvo IKARBUS
Fabrika autobusa i specijalnih vozila
Beograd (Zemun)
 
Autoput 24, 11080 Beograd - Zemun
Republika Srbija
 
Telefon: +381 11 314 92 29
O NAMA
USLUGE
 * IK-103
 
 * O IKARBUSU
 
 * Servis i remont
 * IK-112N
 
 * Osnivač IKARUSA
 
 * Rezervni delovi
 * IK-112M
 
 * Istorija - značajni datumi
 
 
 * IK-112LE
 
 * Skupština akcionara
 
VESTI
 * IK-206
 
 
 
 * IK-218N
 
 * Kvalitet i zaštita životne sredine
 
 * IK-218M        
 * IK-312MB
       
 * IK-312M        

Please publish modules in offcanvas position.